Mye vind preget Norges Cup-regattaen i roing.

Tunevannsregattaen ble arrangert av Sarpsborg Roklubb i helgen med stor deltagelse fra hele landet.

Thomas Furuvarp fra Haldens Roklub gjorde sine saker meget godt og vant klassen Junior A dobbelsculler både lørdag og søndag. Thomas startet samarbeidet i denne båttypen med Nils Benske fra Fredrikstad allerede i fjor, og de ror bare bedre og bedre sammen.

Lørdag ble det rodd sprint 500 m. De gjorde en bra start og ledet løpet hele veien. Nest beste båt ble slått med langt over en båtlengde. Søndag skulle det roes standardistansen 2000 m, men på grunn av svært vanskelige vindforhold ble også søndagens løp gjort om til sprint, 500 m. Thomas og Nils gjentok nærmest løpet fra lørdag og vant med klar margin til de øvrige lag.

Thomas deltok også i supersprint 200 m på lørdag, men ble slått ut i 2 runde.

Søndag morgen vant han sitt forsøksheat over 2000 m. Dessverre ble forholdene slik at det ikke kunne roes 2000 m i finalen, kun 500 m sprint. Her var han litt uheldig i starten og da var løpet kjørt. Han ble nr 4.

Bernt

Se flere bilder under menyvalget Bilder!