Flott innsats på Regional regatta 20-21 juni

Nye korona-retningslinjer for arrangement i Norge gjorde at 143 roere kunne deltapå en regional regatta på Årungen Rostadion. Haldens roklub deltok med 6 utøvere fra yngste Junior klasse til eldste Senior klasse. Lørdag ble det 4 gull, 2 sølv, 4. plass og 5. plass. Søndag ble 2 gull, 1 sølv, en 4. og 5. plass.

LØRDAG

Først ute var Maria Grønberg Møller, som deltok i Damer JC 2x kombinasjonsbåt med Haldens og Bærum roklubb. Det ble Gull, selv om det er første gang de rodde sammen. Elliot Gundersen og David Santiago Stenkløv deltok i Herrer JC 2x, guttene kjempet hardt og kom på 4 plass i sitt heat. Maria deltok i Damer JB 4x kombinasjonsbåt fra Bærum, NSR og Haldens og fikk Sølv.

Neste var Thomas Furuvarp I Herrer S1x, han hadde god kontroll på løpet sitt og fikk Gull. Haakon Borge og Håkon Grønberg Møller dominerte hvert sitt løp i Herrer JA og fikk Gull. David og Elliot deltok i Herrer JC 1x i hvert sitt heat, og kom på 5. og 4. plass. Maria rodde singel i damer JC 1x, og fikk Sølv bare 0,3 sekunder bak førsteplass.

SØNDAG

Maria deltok igjen i en kombinasjonsbåt med Bærum DJC 2x, og fikk Gull millisekunder foran andreplass. Haakon Borge og Håkon Møller deltok begge i det sterkeste heatet, Haakon Borge endte på fjerdeplass like bak tredjeplass. Håkon Møller fikk en god start, men hadde utrolig uflaks etter rundt 200 m i løpet, da et massivt sjøgress festet seg på kjølen til båten hans. Dette sjøgresset var så stort at det bremset båten hans helt opp, og han måtte dessverre avbryte løpet.

David og Elliot rodde et veldig bra løp i H JC 2x, men traff noen bøyer i banen og endte på 4. plass. I DJC 1x kom Maria på andreplass etter en fantastisk spurt. I HJC 1x rodde David og Elliot mot hverandre i samme heat. Et jevnt løp, der David kom på 4. plass og Elliot på 5. plass.

Haakon og Håkon rodde sammen i HJA 2x, dominerte heatet og fikk Gull.